Bu Blogda Ara

30 Ocak 2017 Pazartesi

NEDEN ÇOĞUNLUKLA HAYVAN ÇİZİMLERİ YAPIYORUM?

 
1-2 hafta önce yaptığım fil çizimim



   Bu soruyu özellikle şu sıralar çok duyuyorum. Acaba neden çoğunlukla hayvan çizimi yapıyorum? Cevabı basit aslında. Çünkü; hayvanlar tam bir doku zengini. Örneğin; bir filin derisindeki kırışıklıklar, maymunun gözleri, gergedanın boynuzu çok şey öğretiyor bana. Aynı zamanda anatomileri de. Hatta geçtiğimiz yıllarda çoğunlukla çekirge ve arı çizimi yapardım. Kuşkusuz çok şey kattı bana. Ama bazen çizim yapmadığım zamanlarda dahi gözlerimin önünde çekirgelerin uçuştuğunu inkar edemem :) 

   Picasso da yıllarca güvercin ayağı çizimi yaptı. Her ayrıntısını, dokusunu ve anatomisine dair her şeyi inceledi. Peki bunu neden yaptı? Tabi ki kendisini özellikle de gözlem gücünü geliştirebilmek için. Çünkü; o, ayağa her bakışında farklı bir detay, farklı bir doku görüyordu. Ve bıkmadan usanmadan defalarca çiziyordu. Biz çizerler, ressamlar veya ressam adayları her nesneye sanki onu ilk defa görüyormuşçasına ayrıntılı bakmalıyız, incelemeliyiz. İncelemeliyiz ki kendimizi geliştirelim. 

   İşte bu sebeplerden dolayı hayvan anatomisine ve dokusuna önem veriyorum. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder