Bu Blogda Ara

22 Ocak 2017 Pazar

NASIL DAHA İYİ ÇİZERİM?

 
Rembrandt'ın fil eskizi


  Öncelikle, size çizgiyi şöyle çekin, dokuyu böyle çalışın diye önerilerde bulunamam. Neticede resim/çizim yapmak içsel bir süreç ve kişinin kendi kendine keşfetmesi gereken bir durum. Benim amacım, çiziminizin nasıl daha etkili görüneceğine dair ve çalışma durumunuza yönelik basit öneriler yapmak.
 
    1. İlk olarak söyleyeceğim şey, her durumda olduğu gibi düzenli ve çok çalışmak gerekiyor. Bunu bana söylediklerinde bende bende inanmadım yada o zamanlardaki tembelliğimden dolayı inanmak istemedim. Ama inanın bana iyi bir çizer/ressam olmak istiyorsanız en önemli şey bu. Mümkünse her gün küçük de olsa bir-iki çizim yapın.

    2. Kendinize inanın! Ben kötü çiziyorum diye düşünüp bırakırsanız, pes etmiş olursunuz. İnatçı olun ve çizmeye devam edin. Çizdikçe kendinizi geliştireceksiniz.

    3. Dozunda olan öneri ve eleştirilere her zaman açık olun. Bunlar sizi çok geliştirecek ama aynı zamanda yorumlarıyla sizi yavaşlatmak isteyen insanlar mutlaka olacaktır. Ben "çabuk çizimini çöpe at" cümlesini bile duydum ve yavaşlamak yerine daha da hızlandım. İnsanlar, nasıl kendimi geliştiririm, nasıl daha iyi çizerim diye düşünüp buna kafa yormak yerine etrafındaki insanları yavaşlatmaya, durdurmaya çalışıyorlar. Bunlara kulaklarınızı tıkayın ve ÇİZMEYE DEVAM EDİN!

    4- Çizim yapmaya nereden ve nasıl başlayacağım diye düşünüyorsanız da bir natürmort kompozisyon (elma,muz,vazo,şişe,saksı...) hazırlayın kendinize ve doğru şekilde kağıda yerleştirmeye çalışın. Natürmort çok çalıştım diyenler de anatomi çalışabilirler. İnsan yada hayvan vücudundaki çoğu kasların ve kemiklerin yerlerini hareketlerini çalışırsanız doğru oran orantıyı yakalarsınız.

    5- Çizimde/resimde en önemli şey ışık ve gölge. Eğer ışık ve gölgeyi çizimde/resimde doğru yerleştirirseniz mükemmel bir eser ortaya çıkacaktır.

    6- Farklı malzeme ve kağıtları deneyin. Hep aynı malzeme ile çalışmak sizi bir süre sonra monotonluğa sürükler. Bunu önlemek için arada sırada eğlenceli çizimler yapabilirsiniz. Farklı malzemeleri de deneyin. Mesela genellikle karakalem çalışıyorsanız üç-dört günde bir renkli boyaları, renkli kalemleri deneyebilirsiniz. YENİLİKLERE AÇIK OLUN.

     7- Bir diğer önemli şey ise röprodüksiyon çalışmaları yapmak. Sevdiğiniz, ünlü ressamların eserlerini çizmek size çok şey öğretir. Ben çok röprodüksiyon yaptım ve bu alandaki ilerlememi ortaokuldaki resim hocama ve sınıf arkadaşlarıma borçluyum. Sınıf arkadaşlarım hocamızın verdiği çoğu röprodüksiyon resmini bana yaptırırlardı, resmim bu denli geliştiyse temelini onlar oluşturuyor :) Hepsine sevgiler...

1 yorum: