Bu Blogda Ara

20 Aralık 2016 Salı

SANAT ALANINDA OKUNMASI GEREKEN TEMEL KİTAPLAR 1

  Bugün sanat alanında okunması gereken temel kitaplardan bahsetmek istiyorum. Bu kitapların ufku genişleten sanat tarihi açısından önemli kitaplar olduğunu düşünüyorum.

  -SANATIN ÖYKÜSÜ-E.H.GOMBRICH
"Sanat diye bir şey yoktur aslında. Sadece sanatçılar vardır." diye başlar kitabına Gombrich. Bu sözü  savunanlar kadar tersi düşüncede olan insanlar da var. Ben ise bunun doğru bir görüş olduğu kanaatindeyim hele ki bir çok şey sanat eseri adıyla anılmaya başlamışken. Neredeyse yere düşen bir kaleme bile bu bir sanat eseridir diyecek duruma geldik.



  -SANATIN İCADI-LARRY SHİNER
Bu kitap ise daha çok sanat tarihçilerinin ilgisini çekecek diye düşünüyorum. Larry Shiner uzun araştırmalar sonucu yazdığı bu kitapta Eski Yunan'dan başlayarak sanatın tarihsel gelişimini ayrıntılı şekilde ifade etmiş. İlerleyen zamanlarda bu kitaptan kısa kısa alıntılar da paylaşacağım.
  -MODERN SANATIN ÖYKÜSÜ-NORBERT LYNTON
Bu kitap için Larry Shiner'ın kitabının daha basit dille yazılmış devamı diyebiliriz. İkisi de belli bir dönemin sanat tarihine yoğunlaşmış.
  Buraya John Berger'ı da eklemek istiyordum ama onu ve kitaplarını ayrı bir yazımda ele almaya karar verdim. Kendisi sanat alanında okuduğum en iyi sanat eleştiri kitaplarının yazarı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder