Bu Blogda Ara

25 Haziran 2017 Pazar

SANAT ALANINDA OKUNMASI GEREKEN KİTAPLAR 2

   Sanat alanında okunması gereken kitaplar serimin ikinci bölümünü derledim. İlk bölümde de bu bölümde de kendi okuduğum, beğendiğim ve faydalı olabileceğini düşündüğüm kitapları yazdım. Bu yazımdaki kitaplar öncekilere göre çok daha uygun fiyatlı ve herkesin okuyup anlayabileceği daha yalın anlatımlara sahipler.
 
1. Balzac- Bilinmeyen Şaheser


  Balzac'ın yazdığı bu kısa eser teorik bir kitap gibi görünse de bir olay örgüsünden oluşuyor. Okurken ister istemez kendinizi de olayın bir parçası gibi hissediyorsunuz. Kitaptaki baş karakter kendi dönemindeki büyük bir resim sanatçısının yanına çırak olarak kabul ettiği tek kişi. Yani o dönemdeki bir usta-çırak ilişkisinden söz edebiliriz burada. 
   Baş karakterimizin zaman geçtikçe kendini geliştirdiğini saray ressamı olmasından anlıyoruz. Ama bu ustalaşma ve fazla mükemmeliyetçilik onu bir çıkmaza sokuyor.


2. Paul Klee - Modern Sanat Üzerine



Bu kitaptan önceki yazımda alıntılar paylaşmıştım. Okurken fazla teorik ve terimsel olacağını bu yüzden de sıkılacağımı düşünmüştüm ama biraz konsantre ile okunduğunda kolay anlaşılır ve etkileyici olduğunu gördüm.
  Kitap Paul Klee'nin bir sergi açılışında verdiği konferanstan derlenmiştir.



3-John Berger-Bento'nun Eskiz Defteri


En sevdiğim yazarı sorsalar kuşkusuz 'John Berger' derim. Gerek anlatım biçimi olsun gerek seçtiği konular olsun bende büyük bir hayranlık uyandırıyor. Bu kitap ise okuduğum ilk kitabı. 
  Ünlü filozof Spinoza yazmayı sevdiği kadar çizmeyi de seven biridir ve yanında hep bir eskiz defteri taşır. Ölümünün ardından tüm notlarına, yazdıklarına ulaşılmış ancak eskiz defteri ortadan kaybolmuştur. John Berger, Spinoza'yı okurken defterin içinde neler olabileceğini hayal etmiş ve olası çizimler yapmıştır. Bu çizimlere de kitapta yer vermiştir.


   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder